Popular Post

Posted by : Unknown

FAQ (Frequently Asked Questions) czyli najczęściej zadawane pytania.

Z myślą o Was utworzyliśmy specjalny post dotyczący najczęściej zadawanych pytań.
Chcielibyśmy co nieco wyjaśnić wam dlaczego powstała ta strona,
i odpowiedzieć na pytania, które zadaliście nam na facebook'u.
Mamy nadzieję, że te informacje rozwieją wasze wątpliwości i okażą się pomocne.




Dlaczego powstało PAS'owskie archiwum?
 
Ze względu na zwiększającą się ilość zdjęć w albumach na stronie na facebook'u
postanowiliśmy utworzyć archiwum, które pozwoli Wam łatwiej wyszukiwać zdjęcia,
bez zbędnego scroll'owania strony w dół.
Dodatkowo zdjęcia w archiwum są nielimitowane, podczas gdy

strona na Facebook'u nie pozwala nam na 
przetrzymywanie/dodawanie większej ilości zdjęć bez wprowadzania chaosu.
Zdjęcia w archiwum zostały posortowane w ten sposób, aby każdy z Was

mógł z łatwością wyszukać zdjęcia za pomocą daty, stylu lub nicku osoby na zdjęciu.


 


Co przyczyniło się do powstania Polish Asian Style? 




Jak wygląda proces przepuszczania lub odrzucania zdjęć?


Najważniejszą odpowiedzią na to pytanie jest - styl, a właściwie jego wyznaczniki.
Każdy styl ma określone kanony piękna, czy to piękne suknie jak w przypadku Lolit,
czy dopracowany makijaż jak u Gyaru.
Żaden z adminów nie chce, aby w Polsce szerzyły się błędne przekonania
co do kanonów danego stylu z Azji. 

Każdy z nas ma swój "przedział" w którym się specjalizuje, np Blue zajmuje się Ulzzang'ami
podczas gdy Mei zna się najbardziej na Pastel Goth. 
Gdy zdjęcie trafia na grupę jest ono przydzielane do admina odpowiedzialnego 
za daną kategorię. Sprawdzana jest jakość zdjęcia (czy zdjęcie nie jest jakości "tostera"),
poza (czy zdjęcie nie jest zrobione ze zbyt dużej odległości, czy widać waszą twarz).
 i co najważniejsze jak Wy prezentujecie się w danym stylu.

Jeśli zdjęcie jest akceptowane przez admina specjalizującego się w danym stylu jest 
ono natychmiast przepuszczane na stronę. Często możecie też dostrzec tzw "lajki" adminów
pod waszymi zdjęciami, co oznacza naszą aprobatę. 

Są też zdjęcia przy których admin ma wątpliwości. Wtedy inni admini zostają "otagowani"
pod Waszym zdjęciem. Ważna jest wtedy nasza opinia bazowana na znajomości danego stylu. 
Zdarza się też, że admini dyskutują i przedstawiają swoje "za i przeciw" 
na prywatnym czacie PAS. Nasze dyskusje potrafią trwać nawet z 20 min.

Odrzucając zdjęcia nie chcemy abyście zrażali się do nas, do PAS oraz do danego stylu.
Staramy się dopasować odpowiednie rady, wskazać Wam dobry makijaż , ubiór i
liczymy wtedy, że powrócicie na stronę z nowym zdjęciem.



Jak każdy z adminów zaczął interesować się Azją i azjatyckimi subkulturami? 

Blue: Moja przygoda z Azją i azjatyckimi subkulturami - w sumie Japonią i Koreą 

- zaczęła się następująco: oglądałam dużo anime w dzieciństwie,
 później dołączyła muzyka - jrock, jpop. 
Wtedy fascynowałam się Japonią. Po jakimś czasie przez 
przypadek trafiłam na kpop - to była reklama telefonu
 lollipop, reklamowana przez BIGBANG i 2NE1. 
Z biegiem czasu dołączyłam do różnych grup na facebooku. 
Automatycznie poszło zainteresowanie modą japońską oraz koreańską.

Erena: Po raz pierwszy styczność z Azją i japońską muzyką miałam po 
przeczytaniu artykułu o An Cafe w polskim czasopiśmie "Popcorn". 
Zaciekawiły mnie barwne stroje tego zespołu, zaczęłam drążyć 
temat i w taki sposób odkryłam innych, japońskich wykonawców 
muzycznych oraz style ubioru.

Usagi: Wydaje mi się, że każdy już zdążył wywnioskować to z mojego nicku.
 Przygodę z Azją zaczęłam w młodym wieku od oglądania klasycznego
 anime pt Czarodziejka z Księżyca. Moja fascynacja anime narastała.
Chciałam zgłębić się bardziej w Azję i poznać jej zwyczaje, tradycje i muzykę. 
Zaczęłam pisać własnego bloga. Początkowo o ciekawostkach, 
w późniejszym czasie o modzie i urodzie, ale subkulturami tak faktycznie
 zaczęłam się interesować jak poznałam Blue i Ayame 
i dołączyłam na Polish Asian Style jako admin.  

Mei: Moje zainteresowanie Azją zaczęło się od oglądania anime na RTL II,
 gdy miałam 5 lat. Między reklamami był taki mini-program 
o nazwie bodajże Pokito. Prowadzący opowiadali tam głównie o 
Japonii oraz o różnych anime. Bardzo zaciekawiło mnie to wszystko, 
i kiedy wreszcie miałam większy dostęp do Internetu znalazłam 
sobie przeróżne strony poświęcone mandze i anime, japońskiej kulturze
 oraz oczywiście modzie. I tak od już od ponad dziesięciu lat w tym siedzę. 

Ayame: Zaczęło się klasycznie w dzieciństwie: Sprited Away, Księżniczka Mononoke,
 potem Pokemony, Dragon Ball i Księżniczka z Księżyca. Potem powolne
 poznawanie świata anime na nowo kiedy nieco podrosłam, niebawem dołączyła 
muzyka głównie z openingów anime (jpop/jrock), jakiś artykuł o jrocku 
w czasopiśmie i poleciał potok wielkiej miłości do muzyki rockowej z
 Japonii, jak również do mody z tego obszaru. Japonię poznawałam z 
różnych stron. Czytałam książki o niej, ciekawostki w internecie, 
zakochałam się w opowieściach Murakamiego, maniakalnie cieszyłam
 uszy muzyką GazettE, Miyaviego, LM.C i innych zespołów. 
W moje ręce trafiły dwie książki z modą Gotycką oraz Decora przedstawioną 
w 'snapach' z ulic Tokyo - bardzo mnie to ucieszyło, że w ogóle mogłam coś takiego
 obejrzeć. W każdym razie miałam różne informacje z różnych stron. 
Zaczęłam uczestniczyć w konwentach oraz szyć cosplay'e, aż w końcu na 
Animatsuri usłyszałam "Fantastic Baby" od Big Bang, wczesniej kojarzyłam 
G-Dragona z "Heartbraker" (nazwałam go męską, koreańską wersją Gagi) 
oraz jeszcze jeden nieaktywny męsko-damski band. Zagłębiałam się w kpop, 
gdzie stałam się fanką Big bangów, samego GD, BTSów oraz Block B. 
W międzyczasie powstał PAS, gdzie dzięki niemu zagłębiałam się bardziej 
w modę z Japonii, głównie z niej, potem doszła Korea. Oczywiście miałam 
styczność z tą dziedziną, ale nie aż tak dużą jaką udało mi się do tej 
pory osiągnąć prowadząc bloga i opisując style na nim.

 
Co oznaczają liczby przy nazwie postu np. Visual Kei: Blue (130601)?

Jest to azjatycki system zapisu dat.

Interpretuje się go jako rok-miesiąc-dzień.
Ułatwia nam to wstawianie zdjęć do albumów jak i rozpoznawanie
 kiedy zostały one dodane na stronę.  
Na przeróżnych azjatyckich stronach można spotkać 
formę daty pisaną właśnie w ten sposób.
Jest to o wiele łatwiejsze niż pisanie np. 1 czerwca 2013 roku.    

 

Leave a Reply

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © ✿ Photo Archive ✿ - Date A Live - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -